Regulamin Organizacyjny
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
KLUBU SENIORA „STOKROTKA” W BĄDKOWIE
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Klub Seniora został utworzony w celu integracji i aktywizacji społecznej oraz zaspokajania potrzeb kulturalnych środowiska osób starszych.
1.2. Członkiem Klubu Seniora może zostać każdy mieszkaniec powyżej 50 lat zainteresowany uczestnictwem w jego działalności i po złożeniu deklaracji o przystąpieniu do Klubu (załącznik nr 1).
1.3. Z tytułu przynależności do Klubu jego członek uiszcza miesięczną składkę członkowską ustaloną przez Zarząd.
1.4. Dopuszczalne jest wspieranie działalności Klubu z innych źródeł, np. typu sponsorskiego.
1.5. Siedzibą Klubu jest Gminny Ośrodek Kultury w Bądkowie.
1.6. Praca w Klubie na rzecz jego członków jest prowadzona całkowicie społecznie.
1.7. Opiekę nad Klubem Seniora sprawuje Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Bądkowie.
2. ZAKRES DZIAŁALNOŚCI KLUBU SENIORA
2.1. Klub Seniora „STOKROTKA” został powołany w celu prowadzenia działalności integracyjnej, kulturalnej i turystycznej, obejmującej w szczególności organizowanie:
1) wieczorków towarzysko-tanecznych;
2) prelekcji i spotkań autorskich;
3) wycieczek krajoznawczych i rekreacyjnych;
4) spotkań okolicznościowych w sali Gminnego Ośrodka Kultury po uprzednim uzgodnieniu terminu z Dyrektorem,
5) zakupy biletów do placówek kultury (kina, teatry, koncerty itp.).
2.2. Podejmowanie przez Zarząd Klubu Seniora działań mających na celu uzyskanie pomocy finansowej od Dyrektora GOK lub z innych źródeł.
2.3. Klub współpracuje z innymi Klubami Seniora.
2.4. Dni i godziny spotkań ustalane są przez Zarząd .
2.5. Terminy imprez organizowanych przez Klub Seniora ustalane są w porozumieniu z Dyrektorem GOK z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem.
2.6. Klub Seniora dokumentuje swoją działalność w formie pamiątkowej kroniki oraz przy współpracy z Dyrektorem GOK na stronie internetowej.
3. WŁADZE KLUBU SENIORA
3.1. Najwyższą władzą Klubu jest Walne Zebranie Członków Klubu Seniora.
3.2. Organizatorem bieżącej działalności Klubu jest 5-osobowy Zarząd Klubu, składający się z przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, sekretarza, skarbnika oraz jednego członka.
3.3 Walne Zebranie Członków Klubu Seniora może być Zwyczajne lub Nadzwyczajne.
3.4. Zwyczajne Walne Zebranie Członków Klubu Seniora powinno być zwoływane nie rzadziej niż raz w roku – w terminie do końca listopada danego roku.
3.5. Na wniosek Zarządu Klubu lub 1/3 liczby członków Klubu może być zwołane również Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków Klubu Seniora w terminie zależnym od potrzeb.
3.6. Zarząd Klubu jest organem wykonawczym.
3.7. Zarząd Klubu Seniora jest wybierany na czteroletnią kadencję w drodze wyborów tajnych.
4. KOMPETENCJE WŁADZ KLUBU
4.1. Do kompetencji Walnego Zebrania Członków Klubu Seniora należy:
1) wybór Zarządu Klubu;
2) uchwalenie ogólnych kierunków działalności Klubu;
3) ocena i przyjmowanie dorocznych sprawozdań Zarządu Klubu;
4) uchwalanie wniosków do Dyrektora Domu Kultury .
4.2. Posiedzenia Zarządu Klubu Seniora odbywają się w miarę potrzeb.
4.3. Do obowiązków Zarządu Klubu należy:
1) opracowywanie rocznych programów działania Klubu wraz z preliminarzem, a następnie przedkładanie ich Dyrektorowi GOK do zatwierdzenia, celem włączenia do planu działalności społeczno-kulturalnej;
2) kierowanie bieżącą działalnością klubu w celu realizacji zatwierdzonego programu działania;
3) prowadzenie (na podstawie deklaracji, o których mowa w p.1.2) listy członków Klubu Seniora oraz jej bieżące aktualizowanie;
4) sporządzanie list obecności osób uczestniczących w imprezach wymienionych w p. 2.1. poz. 2-5;
5) ustalenie dni i godzin działania Klubu i podanie ich do publicznej wiadomości;
6) rozważne gospodarowanie środkami finansowymi przeznaczonymi na działalność Klubu, w tym bieżące rozliczanie wydatkowanych środków na podstawie wiarygodnych dokumentów rozliczeniowych;
7) informowanie członków Klubu o organizowanych imprezach i realizowanych zakupach;
8) przedkładanie corocznych sprawozdań z realizacji programu działania i preliminarza Walnemu Zebraniu członków Klubu;
5. OBOWIĄZKI I UPRAWNIENIA CZŁONKÓW KLUBU SENIORA
5.1. Utrzymywanie w należytym porządku pomieszczeń i wyposażenia Gminnego Ośrodka Kultury korzystanie z nich zgodnie z przeznaczeniem, przestrzeganie przepisów bhp i p.poż. ;
5.2. Przestrzeganie zasad współżycia społecznego podczas uczestnictwa w działalności Klubu;
5.3. Przestrzeganie zasad Regulaminu Klubu Seniora oraz poszanowanie godności osobistej innych członków Klubu ;
5.4. Przestrzeganie norm i zasad wzajemnego współżycia społecznego ;
5.5. Korzystanie ze wszystkich form działalności prowadzonych przez Dom Kultury;
5.6. Rozwijania własnych zainteresowań ;
6. NADZÓR NAD DZIAŁALNOŚCIĄ KLUBU SENIORA
6.1. Nadzór nad działalnością Klubu Seniora sprawuje Zarząd Klubu oraz Dyrektor GOK w Bądkowie.
6.2. Nadzór w zakresie zgodności wydatków z zatwierdzonym programem i preliminarzem sprawuje Zarząd Klubu.
Regulamin obowiązuje od dnia 09.04.2014 r.